September 1, 2017

Kompanija RIEDEL, najveći svetski proizvođač vinskih čaša, partner prvog Vinskog maratona Srbije

Kompanija RIEDEL osnovana je 1678. godine i kroz 11 generacija traje zahvaljujući kvalitetnoj i prepoznatljivoj izradi čaša od kristala i stakla.

Predstavnik devete generacije Claus J. Riedel (rođen 1925.) je svoju viziju pretvorio u stvarnost promenivši izgled čaše od tradicionalno obojene i sečene u običnu, vinsku čašu sa nožicom. Svi sofisticirani kupci i muzeji bili su oduševljeni, smatrajući da je započeta nova era u izradi čaša što su potvrdile i brojne nagrade za dizajn.

Claus Riedel je prvi koji je shvatio efekat oblika na percepciju alkoholnih pića. Njegovo remek delo „Sommeliers“ je predstavljeno u Orvietu, pre više od 40 godina, prva linija ikada bazirana na karakteru vina.

Georg Riedel (rođen 1949.) je dalje razvio biznis, radeći sa fabrikama za mašinsku proizvodnju čaša kako bi uticao na kupce da koriste pravu veličinu i oblik čaše kada uživaju u vinu.

Čaše se proizvode ručno (kolekcija Sommeliers, Superleggero) i mašinski (kolekcije Veritas, Vinum Extreme, Vinum, Ouverture, Restaurant, Degustazione…).
Dizajnirane su tako da istaknu harmoniju vina, a ne njegov nedostatak. Riedel je posmatrao vinsku čašu kao instrument koji će objediniti: personality vina, miris, ukus, izgled. Da bi se ispoštovala raznolikost groždja (vina), i da bi se istakle karakteristike pojedinačnih vina, osnovna stvar je imati čašu koja je odgovarajućeg oblika i koja je za određenu namenu. Oblik je taj koji ističe kvalitet, intenzitet i skladnost vina.

Početni kontakt, zavisi od oblika, veličine čaše, dijametra ivice, kao i njenog završetka (bez obzira da li je ravnog ili valjkastog oblika), kao i od debljine stakla (kristala). Dok prinosite vinsku čašu ustima, čula ukusa se sve više uzburkavaju. Protok vina dijametralno utiče na odredjene zone čula ukusa, na osnovu kojih proističu različite slike ukusa dok konzumirate vino. Od momenta kad je vaš jezik u kontaktu sa vinom transmituju se tri poruke istovremeno *temperatura, struktura vina i njegov ukus.

OBLIK
Osnovni princip Riedel-a. Sadržaj diktira oblik.

VELIČINA
Veličina čaše je veoma važna, jer to utiče na kvalitet i intenzitet aroma. Crvena vina zahtevaju da se služe u velikim čašama. Bela vina u čašama srednjih veličina. Čaše za žestoka pića naglašavaju sočnost (karakter voća), a ne alkohola.

Osnovne kolekcije čaša su: Sommeliers, Supperleggero, Vitis, Veritas, Vinum extrime, Vinum, Veritas Restaurant, Extreme Restaurant, XL Restaurant, Wine, Manhattan, Ouverture, Restaurant, Degustazione, O-riedel i Grape.

Riedel proizvodi i dekantere najvišeg kvaliteta i raznih oblika. Kompanija Riedel učinila je da ispijanje vina postane ne samo sinonim za uživanje i opuštanje već i deo same kulture.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Category: Uncategorized

Vinski Maraton - Palić, Subotica